E-commerce to sektor, który w przeciągu kilkunastu ostatnich miesięcy zanotował ogromne wzrosty. Nie sposób nie wspomnieć o tym, że do kupowania on-line przyzwyczaiła nas między innymi pandemia, która zamknęła nas w domach na długie miesiące. Dziś powiemy sobie czym tak naprawdę jest e-commerce i jakie są najważniejsze obszary takiej działalności gospodarczej.
E-commerce – co warto wiedzieć?
Czym tak naprawdę jest e-commerce? To inaczej handel prowadzony w Internecie. Wspomniane pojęcie obejmuje proces zawierania transakcji handlowych za pomocą Internetu (lub innych sieci komputerowych) niezależnie od wykorzystywanych narzędzi czy środków. Warto w tym momencie zaznaczyć, że towary i usługi są zamawiane przez te sieci, ale płatność i ostateczna dostawa zamówionego towaru lub usługi może być w trybie on-line, bądź też za pośrednictwem dostawców usług kurierskich. Same transakcje mogą być dokonywane natomiast zarówno na zasadzie B2B (między klientami biznesowymi), jak i B2C (podmiot handlowy – konsument). Jakie formy przyjmuje e-commerce? Mogą być to m.in. sklepy internetowe, portale aukcyjne, serwisy ogłoszeniowe. Zdarza się także, że z internetowych platform handlowych korzystają przedsiębiorstwa. Mam tu na myśli platformy przetargowe bądź transakcyjne.
Więcej informacji na temat e-commerce znajdziesz na stronie – https://www.iblf.pl/e-commerce-co-to-jest/.
Najważniejsze obszary działalności e-commerce to sprzedaż (co jest oczywiste), odpowiednio staranna obsługa klienta oraz działalność marketingowa. Szczególnie ważny jest ten ostatni aspekt. Warto pamiętać bowiem, że Internet to bezkresna przestrzeń, w której, byśmy zarobili pieniądze, klient musi nas wpierw znaleźć. Dlatego konieczne jest prowadzenie działań marketingowych na dość wysokim poziomie. Mam tu na myśli zarówno kwestię wyświetlania naszego sklepu w wynikach wyszukiwania Google, jak i widoczności profilu naszej firmy w mediach społecznościowych. Przywiążmy do tej kwestii ogromną uwagę.
A czy Wy próbowaliście już swoich sił w e-commerce?