
W wielu przypadkach dla bezpieczeństwa istniejących obiektów, dróg, terenów zielonych itd. trzeba wykonać specyficzny rodzaj przekopu. Chodzi o przecisk sterowany. Wymusza on wykonanie jedynie dwóch otworów w gruncie lub jakimkolwiek innym materiale.
Kiedy wykonuje się przeciski sterowane?
Gdy zachodzi konieczność bezpiecznego przełożenia rurociągu na drugą stronę drogi, parku z trawnikami, mostu, rzeki itd. odpowiednim rozwiązaniem będzie np. przecisk sterowany. Można go wykonać tzw. kretem czyli rodzajem sprężarki. Należy zaplanować miejsce rozpoczęcia przecisku oraz punkt docelowy.
Wykonany przecisk wiąże się z powstaniem pod ziemią lub np. w betonowej powierzchni kanału, często zakrzywionego parabolicznie. Jego średnica jest wystarczająco duża, by można było z łatwością umieścić tam różnego rodzaju rury. Przecisk pod drogą w Warszawie może być wykorzystany przez różne branże, np. telekomunikacyjną (światłowód).
Przewierty sterowane dla bezpieczeństwa infrastruktury i środowiska
Różnego rodzaju drogi, mosty, tereny zielone to typowe elementy infrastruktury miejskiej. Planując jakąkolwiek nową instalację trzeba uwzględnić istniejące obiekty i najlepiej niczego nie uszkodzić. Wykonane fachowo przewierty pod drogami zapewniają doskonałe rezultaty i co najważniejsze wiążą się z oszczędnościami.
Przecisk pod drogą lub pod rzeką wymaga przygotowania projektu, żeby nic nie zaskoczyło pracowników podczas realizacji w praktyce. Mogą być potrzebne plany terenu, mapy różnego rodzaju, na podstawie których opracowuje się optymalny przebieg wierceń. W razie problemów „po drodze” pozostawia się pewien margines bezpieczeństwa.
Przewierty – gdzie są wykonywane?
Przewierty sterowane można wykonać i w mieście, i poza obszarem miejskim, jeśli zachodzi taka potrzeba. Najtrudniejszy jest etap planowania i pilnowanie właściwego przebiegu wierceń. Większość ciężkiej pracy biorą „na siebie” maszyny, więc całość trwa krócej i jest tańsza niż klasycznie realizowane wykopy.
Podsumowując, przewiert lub przecisk sterowany pozwala na łatwe stworzenie trasy dla rurociągów lub różnych innych instalacji podziemnych bez konieczności wykonywania wykopów.